حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز در مراسم سالروز ملی فناوری هسته ای در تهران در واکنش به درج نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا اظهار داشت: «شما که از گروه‌های تروریستی علیه ملت‌های منطقه استفاده می‌کنید، امروز مدعی مبارزه با تروریست هستید؟ شما خودتان در رأس تروریسم در عالم هستید و در حمایت از تروریست ها همه کار کردید».

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران"، روحانی با طرح این سوال که چه کسانی امروز تروریست‌ها را تشویق و تجهیز می‌کنند و چه کسانی هستند که از داعش حمایت می‌کنند، گفت: آمریکا هنوز هم حاضر نیست با داعش بجنگد، به سران داعش پناه می‌دهد و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: کدام نیرو بود که هواپیمای مسافربری ما را در آب‌های خلیج فارس سرنگون کرد جز شما که همواره در منطقه مداخله داشته‌اید و علیه مردم منطقه تلاش می‌کنید؟

رئیس جمهور ایران خطاب به دولت آمریکا تأکید کرد: «شما بعد از حمله به هواپیمای مسافربری و کشتن مسافران بی‌دفاع هواپیما به دروغ گفتید که هواپیما را با هواپیمای نظامی اف 14 اشتباه گرفتید و همه می‌دانند که این حرف چقدر بچه‌گانه و دروغ است. شما با این کار تروریستی خواستید بگویید که خط قرمز نمی‌شناسید، زنان و بچه‌ها را می‌کشید و پیام شما حمایت از تروریسم در منطقه بود».

روحانی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، گفت: شما امروز با تحریم خود چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ اگر مدعی هستید که با تحریم می‌توانید مانع پیشرفت و توسعه فناوری هسته‌ای ملت ایران باشید سخت در اشتباه هستید.

وی با اشاره به افتتاح 114 دستاورد جدید در عرصه فناوری و دانش هسته‌ای در سالروز ملی فناوری هسته‌ای، افزود: افتتاح‌های امروز به روشنی به دشمنان ملت ایران می‌گوید شما نتوانستید و نخواهید توانست جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرید.

رئیس جمهور ایران ادامه داد: اگر شما تا دیروز از سانتیرفیوژ IR1 می‌ترسیدید امروز IR6 و زنجیره 20 تایی آن را افتتاح کردیم و اگر بیش از این به ظلم و ستم خود ادامه دهید در آینده نه چندان دور IR8 را هم مشاهده خواهید کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه «دشمنان نمی‌توانند جلوی پیشرفت علمی ایران را بگیرند، اظهار داشت: «اگر هدف از تحریم‌ها این بود که قدرت نظامی ایران کاسته شود، از پارسال تا امروز به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در مخیله دشمنان نمی‌گنجد و اگر مقصود از تحریم‌ها ایجاد اختلاف در داخل بود، از اردیبهشت پارسال که نغمه شوم تحریم را شروع کردید تا امروز وحدت ملت ایران روز به روز بیشتر شده است و امروز همه احزاب، گروه‌ها، نیروهای مسلح، اقوام و مذاهب یکپارچه در کنار یکدیگر قرار دارند».